Banca e ca popa. Ca popa, nu ca Dumnezeu

Ba, scria zilele trecute Shmeny de cum e bancile muiste ca o hartuieste si-o trateaza ca baietii lu’ postelnicu pe intelectuali. Si acum facem o paranteza. Eu mai demult m-am gandit la bere cu un tovaras la o chestie: ba, orice problema trece daca o lasi in pace destul timp. Sa n-o bagi in seama. Orice. Chiar si totul problemelor, cum ar fi viata. Daca te deranjeaza viata, da-i un pic de timp si o sa treaca. Acum, eu sunt aproape sigur ca la chestia asta s-a mai gandit si altcineva inainte, probabil ca s-a emis si o teorie ceva, gen „teoria solutionarii prin neintreprindere”, da’ eu sunt mandru ca am ginit-o si eu fara sa citesc sau sa aud despre ea. Ca mi se pare ca e si o teorie destul de secreta, ca nu vrea nimeni sa-ti zica ca daca esti un lenes, indolent, muist, o sa fie bine.
Si revenim la banca. Eu am un card pe care prin primavara l-am baut pana la ultima bere (vreo 1700 de lei, nu mult) si pe care de atunci, de vreo 6-7 luni, n-am pus niciun leu. Da’ ba, cu banca tre’ sa stii sa te porti, e si asta o chestie. Cum ti-o inveti, asa o ai. Ca d-aia zic eu, cu banca ar trebui sa te porti ca si cu biserica. Cu popii adica. Sa fie o relatie fireasca, relaxata. Te duci la popa sa te spovedesti:
-Ia zi fiule, ai pacatuit?
-Cam da, cumetre.
-Curvasareala, ciordeala, inselaciuni, trafic, trafic de influenta, forma continuata, toate astea?
-Pai, pula mea, da.
– Tre’ sa bagi 2 Tatal nostru si 80 de matanii.
-Coite, da si tu mai cu mila. Iti zic sincer, astea e mult, nu bag. Mai bine da si tu sa fie bine si sa nu ne mintim. Sa facem treaba cum a lasat…stii tu, sef-tu.
-Bagi o plecaciune mai apasata si-mi dai 50 de lei?
-Na d-aici si hai te-am pupat.
Si cum mergeam eu pe mosilor, ma suna un fix. Si cica e coana Delia sau Celia, de la Raiffeisen (sigur nu l-am scris bine). Ca cica am o datorie la ei, de 21 de milioane si ca cum facem. Pai, pula mea, facem de luna viitoare, nu fiti si voi calici, ca n-am acum. Pai da’ cum, cum nu aveti, ce s-a intamplat cu dumneavoastra, sloboz, erati asa un prosper salariat cand v-am dat bani, cum ati ajuns in halu’ asta? Pai sa vezi ma fata, munca a mers prost, n-am mai vazut un salariu de asta-primavara, greu rau. Ma intelegi, nu? Ma rog, dupa ce a plans si si-a revenit trecem la ale noastre. Ca au o oferta pentru mine. Ce oferte va fac voua bancile? Ca DAE nustiuce, ca dobanda fixa si mare, ca d-astea, nu? E, vericilor, mie mi-a zis Celia-Delia asa: ca daca luna asta le dau 10 milioane, incheiem relatia contractuala. Adica ca sa le dau juma’ din bani si renunta ei la cealalta jumatate si ramanem prieteni, doar sa nu mai calc pe la ei.
E o oferta buna, ma gandesc. Bine, e mult 10 milioane, ca nici pariurile nu mai sunt ce-au fost. Pai vremurile cand Celtic castiga toate meciurile din sezon si in deplasare avea 1,4… Heheeeeeeee! Da’ mortii lor, m-am gandit. Zic ca le dau 5 luna asta si 5 cadou de craciun si ramane sa ma anunte cand oficializeaza oferta asta cu „iei cat iei si dai jumate”, sa ma mai bag o data.
Acuma, de sfarsit asa, sa va indesati pula in voi insiva daca va repeziti toti 5 sa platiti jumate din ce datorati si s-o dati la pace, ca stricati piata si nu-i cosher.
Ca Shmeny nu stie sa-i trateze. Pai te suna de la banca s-o torni pe vecina si tu nu zici nimic, ca esti loiala. Nu ma intrebau pe mine, sa le zic ca o arde chiabur, ca are bani sa-si puna gresie mov in fata usii mele, da’ datoriile nu si le plateste, manca-mi-ar pula.

16 răspunsuri to “Banca e ca popa. Ca popa, nu ca Dumnezeu”

  1. untiljune Says:

    sa mor de-mi vine a crede ca tu chiar o sa le dai banii alora!
    trebuia sa-i zica shmen aleia de la bcr sau care era: o torn pe zdreanta de vecina-mea cu faianta mov la poarta daca-i vrajesti pa muistii de la raiffeisen sa-i anuleze datoria lu’ jim.
    …’r-ati ai ‘reacu de jecmanitori.

  2. Hudrea Says:

    😆 😆 😆

  3. bogdan Says:

    io zic ca asta-i de departe cel mai tare post al tau.ala cu mache a fost doar incalzire.
    ai scos maxim din tine aici.e bun,e foarte bun,da’ merge pe-o naveta de ce bere vrei tu ca mai haios nu poti ? merge ?

    p.s. mai era ala cu insula,da’ maical ti-a facut toata treaba acolo.deci…?

  4. tankistu Says:

    HAI BAH… CA LA INCEPUTURI A A VUT POSTURI GENIALE.

  5. jimerino Says:

    da ma, da’ la inceput e altceva. acum tre’ sa le scremi, e mai greu si, deci, cu atat mai valoros. la inceput si comentarii erau cate 600. acum sunt 4, da’ spun totul in ele. vezi al lu’ hudrea.

  6. anowen Says:

    care-s aia 5?

  7. shmeny Says:

    cu mine 5. gata, astia suntem.

  8. sun Says:

    mai tatonez si io p-aci… zi 6

  9. animal00 Says:

    hai 7 sa fim rotund

  10. bogdan Says:

    ba,careva n-ati numarat bine.deci,de la inceput :

  11. anowen Says:

    aia 2 poli i-ai dat, da’ te-ai aplecat pana la urma?

  12. laurentiu vlad Says:

    Au scos maxim de la tine

  13. montmorency Says:

    degeaba!!
    cat timp nu-i contorizat si musai, orice alte evidente-s inutile.
    si maximul „funţiei” se atinge dupa inca 10 comentarii de la primul cometariu a lu’ musai.

  14. toader Says:

    cum ma? vrea doar jumate’ din bani? ce banca e asta ma??? nu va da afara din casa? nu vin cu magadaii sa va bata? nici macar in america sau franta nu am auzit de asa ceva.
    ce faza tata! s-a intors lumea cu dumnealui curul in sus!

  15. jimerino Says:

    taci toadere in pula mea ca scriu.

  16. cosmin Says:

    Pula mea, nu te citesc ca n-am auzit de tine. Dar aici ai mancat cacat tare de tot sau esti handicapat pentru ca nu ai inteles ce ti-a zis Delia la telefon. Banca nu iti sterge jumatate din datorie in nici in caz. Esti tu doar prost, naiv si botanist

Lasă un răspuns

